måndag 27 februari 2012

att åka skrana

i lördags träffades jag och fyra vänner på en backe i stan för att åka skrana/grilla/njuta av solen/äta/prata osv.
det var en riktigt fin dag, även om solen försvann bakom molnen lite för tidigt.

PS. vi hängde även med några trevliga, kinesiska utbytesstudenter som nyfiket ville låna en skrana då de aldrig sett något liknande förut.
en sak är säker; jag har aldrig stött på några personer som skrattat så mycket av att åka skrana som dem!
de åkte upp och ner i säkert en timme, hela tiden skrattandes tills de kiknade.
sedan åkte vi lite med dem också, bjöd dem på chokladbollar och sade sedan hejdå och önskade dem lycka till med fysikstudierna.
(dessvärre har jag ingen bild på dessa glada asiater.)


PS II. jag vet inte riktigt vad ni kallar skranor söderut, "madrass"?
jag har även hört av en vän att man i göteborg åker ner för backar på vaxduk? haha!

2 kommentarer:

  1. ...jag skickade en bild på en skrana till en vän i Trollhättan och frågade vad dom kallade dom där nere, förväntade mig att dom skulle heta nåt konstigt.

    Vad jag inte förväntat mig var att hon inte ens visste vad det var.. :S

    Ibland tror man att Sverige nedanför Övik är en helt annan värld.

    SvaraRadera
  2. duu.. norrut kallar man dom för madrasser :))

    SvaraRadera

skriv något trevligt!