söndag 19 augusti 2012

fisheye baby bauhaus // spinner 360

1.

2.

har nyligen införskaffat två nya, rätt så spexiga, kameror till min lilla samling (som nu är uppe i 45 stycken!!).

1. fisheye baby bauhaus: den minsta, analoga kameran jag någonsin hållit i min hand!!
den är alltså jäkligt liten, använder sig av den lilla 110-filmen och fotograferar små fisheyebilder, som DESSA!
2. spinner 360: fasen vad det här är en spännande kamera!
man håller alltså i den där "pinnen", drar i ringen (som är fäst i ett snöre) och när man släpper taget så snurrar kamerahuset 360 grader runt sig själv.
det innebär att den kan fotografera 360 grader på ett och samma foto!!!!
om ni kikar på exempelbilder HÄR så kanske ni bättre förstår vad jag menar.

kul grejer i alla fall, så förvänta er kul bilder i framtiden!
______________
TRANSLATION: recently I bought two new, pretty wacky cameras to my little camera collection (now consisting of 45 cameras)!

1. fisheye baby bauhaus: the smallest, analogue camera I've ever held in my palm. 
it's really tiny, uses quite unusual 110-film and takes small fisheye-pictures, like THESE!
2. spinner 360: wow, this is truly one exciting camera!
you hold the "stick" in one hand, pull out the metal ring (stuck in a string) and when you release it the camera spins 360 degrees around itself. 
this means that this camera has the ability to portray 360 degrees on one single picture!!
if you take look HERE you may be able to understand me a bit better. 

so, expect some crazy fun pictures in a near future!

6 kommentarer:

  1. oh wow! I think that I have to buy that spinner360, thanks for sharing :-)

    SvaraRadera
  2. ååå tack så himla mycket för din kommentar!

    SvaraRadera
  3. jag har diana+ mini, köpte nytt super coolt film från london. Ja tror att filmen har typ ett lila nyans!

    SvaraRadera
  4. http://bertilinkanssamaailmalla.blogspot.fi/2012/05/lomo.html <- några bilder som jag tog med diana+ mini :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har blivit galet taggad på lomography och försöker lära mig så mycket jag kan, därför undrar jag om jag kan köpa din bok? Bor i Umeå så det blir ju inte så kompilcerat

    SvaraRadera

skriv något trevligt!